פתח תפריט ניווט
משלוח חינם בקניה מעל 149 ₪

המדריך השלם: מזון לגורי חתולים ומזון לגורי כלבים

אימצתם גור חתולים או כלבים חדש? מזל טוב! מעבר לשמחה ולהתרגשות, אתם בוודאי מהרהרים בשאלות רבות בנוגע לתזונה ולחינוך הגור החדש. במאמר הבא ניתן לכם מידע חשוב על איזה מזון מתאים לגורי חתולים וכן לגבי מזון לגורי כלבים, כולל המלצות על מותגי מזון מובילים ומתאימים

מזון לגורי כלבים – מה חשוב לדעת

חשוב שתבינו כי הדרישות התזונתיות של גורי כלבים לעומת כלבים בוגרים אינן דומות. קחו לשם השוואה את ההבדל בין הצרכים התזונתיים של תינוק בן יומו לבין אלו של אדם מבוגר, נכון שהם לא אוכלים אותו הדבר?
שנת החיים הראשונה של גור הכלבים היא השלב החשוב ביותר בהתפתחות שלו. במהלך תקופה זו נבנה הגוף של הכלב ומתעצבת המערכת החיסונית שלו. על מנת שכל הפוטנציאל של ההתפתחות ימוצה יש להעניק לגור מזון לגורי כלבים איכותי ביותר המכיל את כל מה שהגוף זקוק לו.

דעו לכם כי קצב ההתפתחות של הגור בתחילת חייו הוא מהיר ביותר וקורים המון דברים בגוף שלו במהלך החודשים הראשונים. יש דרישה גדולה לאנרגיה שהיא פי 3 מהדרישה בקרב כלב בוגר. זו סיבה נוספת לכך שיש צורך ברכישת מזון לגורי כלבים מן הסוג המובחר והטוב ביותר.

מזון לגורי כלבים שיש בו מקור חלבון מן החי

על מנת שגור הכלבים יגדל באופן מיטבי הוא זקוק לרמות חלבון גבוהות מאוד במזון שלו, הרבה יותר מאשר כלב בוגר. זה חשוב במיוחד בשביל ההתעצבות של השרירים, העור והמוח (90 אחוז מן המסה של המוח תתפתח לחלוטין עד גיל 12 שבועות). חשוב לרכוש מזון גורים עם תכולת חלבון גבוהה מאוד ואיכותית מאוד. החלבון צריך להיות המרכיב העיקרי ברשימת המרכיבים שיש במזון. לא מומלץ כי תהיה במזון תוספת של חלבון מן הצומח כמו גלוטן, תירס, חיטה או חלבון סויה. בנוסף, יש לדעת כי הנעכלות של חלבון מן החי היא גבוהה הרבה יותר מאשר מזה של החלבון הצמחי ויש לכך השפעה על בניית הרקמות של הגוף.

חשוב שהמזון לגורי כלבים יכלול גם ויטמינים ומינרלים רבים כיוון שיש להם השפעה על בניית השלד שמתפתח בעיקר בשנתיים הראשונות לחיי הגור.


מזון לגורי חתולים – מה חשוב לדעת

אולי תופתעו לשמוע זאת אבל בארבעת החודשים הראשונים בחייו גור החתולים גדל בשיעור דומה ל-7 שנים בחייו של ילד. משקל הגוף של החתול מוכפל כמעט מדי שבוע (תוכלו לבדוק זאת אצל הוטרינר). לכן חשוב כי מזון לגורי חתולים שתתנו לחתלתול יהיה בעל תזונה עשירה ביותר. חשוב להעניק זאת לחתול מהשלב הראשון שמאמצים אותו כי ההתפתחות הקריטית ביותר היא במיוחד בימיו הראשונים. עד השבוע החמישי החתול ניזון מחלב אמו. מן השבוע השישי כבר ניתן להאכיל אותו במזון יבש לגורים. בגיל 12 שבועות החתול הצעיר כבר מוכן ומזומן לאכול אך ורק מזון יבש. בדומה לגור כלבים, גם גור החתולים זקוק למזון עשיר במיוחד באנרגיה כי ההתפתחות המהירה דורשת זאת, אבל היות והקיבה שלו ממש פיצפונת הוא אוכל כמויות קטנות, ולכן יש לחלק את מנת המזון היומית לפחות ל-4 ארוחות במהלך היום.

מזון לגורי חתולים איכותי הוא מזון עשיר, מלא ומאוזן שמכיל את כל מה שהחתול זקוק לו על מנת להתפתח כראוי. חשוב שהמזון יהיה מבוסס על בשר בלבד ללא כל חלבונים צמחיים. מזון כזה יהיה בעלת נעכלות גבוהה ועשיר באנרגיה.

מזון לגורי חתולים ומזון לגורי כלבים: איזה מותגים מומלצים?

מומלץ מאוד להאכיל את הגורים, גם הכלבים וגם החתולים במוצרי אקנה. מדובר במזונות איכותיים ביותר שמבוססים על האבולוציה הטבעית של חיות המחמד ומותאמים לתזונה מבוססת בשר ועשירה בחלבונים. כמו כן המזונות כוללים שימוש בבשר, עופות, ביצים מגידולי חופש ודגי ים. החומרים מסופקים באופן טרי ומתוצרת מקומית למפעלי החברה.
מותג מומלץ נוסף הוא טריינר שמהונדס במיוחד עבור חיות המחמד באורח החיים המודרני ונחשב לאחד מהמזונות הטובים ביותר בעולם גם לכלבים וגם לחתולים. גם מזון זה מבוסס על חלבון מן החי. מותג מומלץ נוסף הוא הפי דוג שמעניק תזונה עשירה ומלאה לגורי כלבים.

לידיעתך, אנו משתמשים בעוגיות (cookies) באתר זה. על ידי שימוש באתר זה, את/ה מסכים/ה לשימוש שלנו בעוגיות ולשתף אותן עם צד שלישי.

// הצטרפות למועדון הלקוחות של תן לחיות